2010. október 19., kedd

London szájtszíing 2.0

újabb nap Londonban. azt hiszem a mai napot is elég hasznosan töltöttem. reggel korán keltem, elmentem edzeni, majd zuhany, és irány a városnézés.

ma már sokkal pontosabb útitervvel indultam el mint tegnap. az útirány Greenwich volt.

maga az út kb 1 óra 30 perc volt metróval, szóval nincs vmi közel. 2 átszállás volt, egyik a King's Cross-nál - Harry Potter innen indult suliba - valamint egy Bank nevű megállónál, amit nevezhettek volna Suit-nak (mint öltöny) is mert az egy főre jutó emberek száma talán itt a legmagasabb a világon. Barney tuti nagyon jól érezné magát itt :)

Greenwich-be érve az első állomás a Maritime Museum volt. itt mindenféle tengerrel kapcsolatos dolgok voltak, főleg angol vonatkozású felfedezések, találmányok, régi kereskedelmi útvonalak, persze az a rész amikor rabszolgasorba kényszerítettek milliókat, meg kizsákmányoltak népeket valahogy kimaradt :) minden esetre érdekes volt a kiállítás, elvoltam ott több mint 1 órát. ki lehetett próbálni pár dolgot, pl: morse kódot lehetett küldeni, meg zászlójeleket, volt egy terem ahol egy hajószimulátor volt. szóval érdekes volt.

pár száz méterrel feljebb ott van a Royal Observatory ami már jobban érdekelt. mindenféle csillagászattal kapcsolatos dolog volt. megnéztem hol meg a nullmeridián. van planetárium is de arra most nem akartam költeni, majd még úgy is vissza akarok menni, mert azt mesélte ott az egyik fazon h karácsony környékén sokkal jobban néz ki a hely, nem mintha most szégyenkezniük kellene bármi miatt is. van egy hatalmas park, amit szerettem volna kicsit bejárni de elkezdett elég komolyan felhősödni szóval inkább megfutamodtam. ebben a parkban van még egy épület Queen's House, de oda annyira nem volt kedvem bemenni, majd legközelebb. 

a szomszédban van az egyetem, és persze az egész környék tele volt diákokkal, elég szar lehet ilyen helyen egyetemre járni :) 

sajna képekkel nem tudok szolgálni, remélhetőleg mire legközelebb megyek, lesz már új telefonom és azzal tudok csinálni szép képeket. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése